خروج سفياني

خروج سفياني

 خروج سفياني


ظاهرا مردي است شايسته و ذکر خدا پيوسته بر زبانش جــاري است. امـا پليدتـرين و خبيث ترين مردم است.

سـفياني، سرخ رويي سپيـد پوسـت و زاغ چشـم است. هرگز خدا را پرستش نکرده و مکــه و مدينه را نديده است. فرزند خــورنده جگر ها ، اسمش عثمان و پدرش عنبسـه ابي سفيان است.

سفياني، عنصــر بي بند و بار ، آلــوده و پرده در امــوي نسب و امـوي نژاد اسـت که در سوريه انقلاب مي کند و انقلابش نيز، پس از غلبه بر دو گروه مخالف خويش ،به ظـاهر پيروز مي گردد و آن دو خط مخالف را که رهبري يکي را مردي سرخ رو و ديگري را مردي "ابرص" به عهده دارد، در هم مي کوبد . فضاي سياسي و اجتماعي بـراي او آماده مي شـود و او بــر منطــقه وسيعــي که شامل: دمشـق، حمـص، حـلب، اردن، فلسـطين و اسرائیل کنوني است، مســلط مي گردد و يهوديــان و  عناصر تبهـــکار و حــق ســتيز ، کودکان پرورشــگاهي و کنــار خيابــاني از او پيروي مي کنند و همــه اين تحــولات ظرف شش ماه صورت مي پذيرد.

او و سپاهيانش روز عيدي از اعياد اسلامي ، تجاوز خويش را به کــوفه و نجف آغاز مي کنند و سر راه خــود با ستوني از مدافعان که از بغداد مي رسد درگير مي شوندو ميان اين ده ها هــزار مدافـع عراقي و سپاه سفياني ، جنگ وحشتناکي جريان مي يابد که البته ســپاه سفيــاني پيروز مي شــود و کــوفه را به اشـغال خـود در مي آورد و در آنجا سخت به کشتار وسيع غير نظاميان ، جاري ساختن سيلاب خون از بي گناهان ، برپـا ساختن چوبه هاي بيشمار دار و به اسارت بردن زنان و دختران ، دست مي زند. مردي براي دفاع از کوفه و حقوق مردم آن بپا مي خيزد و انقلابي به راه مي اندازد، اما کشته مي شود.

سرانجــام اين بخش از سپاه سفياني به شام باز بر مي گردد ، اما گــروهي از کـوفه و گروهـي به فرمانــدهي قـهرمان پرواپيشـه"يمني" ، سـپاه 100 هــزار نفري سفياني را تعقيب مي کنند و طي جنگ خونين ميان راه عراق و شام همه را در هــم مي کوبند و انبوهي اسير و غنايم جنگي ، به دست مي آورند.

امام باقر(ع) مي فرمــايند: فرمانده لشــکر سفياني در زمين بيداء فرود مي آيد. ناگهان منادي از آسمان ندا مي دهد، اي زمين بيداء! دشمنان خداوند را نابود کن. پس، زمين شکافته مي شود و همه آن جمعيت را فرو مي برد مگر سه نفر را که صـورت هاي آنان به عقب بر مي گــردد و اين ها از طايفــه کلب هستند و اين آيه درباره آن ها نازل شده است:" اي کساني که ايمان آورده ايد! به قرآنــي که فرســتاديم ايمان آوريد که تصديق کننده تورات و انجيل شماست پيش از آن که به رويتان از اثر ضلالت خـط بطـلان کشيم يا گونه ها را واژگون کنيم."

همچنين فرمودند سفيــاني و قائــم ما در يک سال قيــام مي کنند. از امام صــادق(ع) روايت شده است که فرمودند: " از نشــانه هاي حتـمي ظــهور خــروج سفياني در ماه رجب است."

سفيــاني از اولاد يزيدبن معاويه بن ابي سفيان (عليهم اللعنه) مي باشد. پيروان ايـن آيين در منطقه رملــه (در بيابان برهوت شرقي فلسطين و غربي اردن و جــنوب غربـي سوريه دمشق) تا چند کيلومتر اطراف آن سکني گزيده اند.




:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: خروج سفياني ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : هومن
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
مطالب مرتبط با این پست